4. Transportskador och felexpediering
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till oss. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3* dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen
En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla snarast möjligt till oss. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.
*Obs, detta skall ej förväxlas med den lagstadgade reklamationsrätten på 3 år. Mer om detta kan ni läsa under 5. Garanti och reklamation.
Force Majeure
Area81 Solutions AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Area81 Solutions AB fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.